Nowy sprzêt nie dzia³a. Co robiæ? Gwarancja i takie tam ró¿ne. 

Odszkodowanie za dziurÄ™ w drodze

Zak³adam ten temat, ¿eby mo¿na by³o w nim opisaæ swoje perypetie z egzekwowaniem gwarancji w tzw. trudnych przypadkach. Mam tu na my¶li g³ównie sprzêt kupiony za granic±, na który dawana jest gwarancja, ale nie zawsze wiadomo, jak j± egzekwowaæ.
Nie wierzê, ¿e wszyscy którym przytrafi siê co¶ z³ego ze sprzêtem od razu rozbieraj± go na kawa³ki i naprawiaj± samodzielnie. Zreszt± jest to równie¿ kwestia ceny owego sprzêtu. Lornetki z Lidla za 88 z³ w powszechnym mniemaniu nie op³aca siê reklamowaæ - lepiej samemu pokrêciæ ¶rubkami albo wkleiæ pryzmaty, ale teleskop za 2000-3000 z³ to ju¿ inna bajka. No i co z tak± lornetk± zrobiæ? Wys³aæ do producenta do Niemiec? Koszt wy¿szy ni¿ cena lornetki. A mo¿e da³oby siê tak± lornetkê zareklamowaæ i to skutecznie?
Sprzêtu z Lidla w naszych domach stoi ju¿ dosyæ du¿o. Jakiej jest jako¶ci - ka¿dy wie. Jak siê komu¶ gwint wyrobi w k±tówce Skyluxa po miesi±cu to i tak jest szczê¶ciarzem. Nie warto mo¿e z takiego powodu reklamowaæ, ale s± przecie¿ powody znacznie powa¿niejsze. Nie wiem czy kto¶ reklamowa³ ju¿ sprzêt Meade/Bresser z Lidla? Je¶li nie, bêdê pierwszym i z przyjemno¶ci± podzielê siê swoimi do¶wiadczeniami. Dodam, jak do tej pory, pozytywnymi do¶wiadczeniami.
Tak siê sk³ada, ¿e inspiracj± do stworzenia tego w±tku s± w³a¶nie moje perypetie z teleskopem z Lidla. ¯eby by³o bardziej skomplikowane (st±d ten casus "trudnego przypadku") - teleskop, to ma³y refraktorek z GOTO - Meade ETX-70 kupiony w czeskim Lidlu i nigdy w Polsce oficjalnie nie sprzedawany. Wtajemniczeni wiedz±, ¿e mia³em z nim ostatnio problemy nie do naprawienia bez naruszenia warunków gwarancji. Konkretnie przesta³ dzia³aæ napêd w taki sposób, do jakiego zosta³ skonstruowany (nie chcê zanudzaæ szczegó³ami). Nie wiem czemu tak siê sta³o, ale krótki przegl±d grup dyskusyjnych i forów przekona³ mnie, ¿e przyczyn mo¿e byæ kilka i tylko jedn± mogê samodzielnie wyeliminowaæ bez naruszania gwarancji (spadki napiêcia zasilania). Kiedy ju¿ by³em pewien, ¿e bez rozkrêcania nic nie zdzia³am postanowi³em spróbowaæ wyegzekwowaæ gwarancjê sprzêtu.
I tu zaczê³y siê schody. Bo niby dok±d mam go odes³aæ? Do sklepu w Czechach, w którym sprzêt by³ kupiony? A mo¿e do czeskiego serwisu Meade'a dla Lidla w Prerovie? Ciê¿ka sprawa, wydam maj±tek na przesy³ki i do tego nie mam gwarancji, ¿e co¶ skutecznie za³atwiê.
Postanowi³em pój¶æ innymi drogami. Jedna wiod³a do firmy C. Hartwig Gdynia S.A - znanej mi z ulotek do lornetki Meade'a i Skyluxa, jako firmy zajmuj±cej siê reklamacjami sprzêtu Meade'a z polskiego Lidla.
Druga droga to bezpo¶redni kontakt z serwisem meade.de, który realizuje wszystkie sprawy zwi±zane z reklamacjami "Meade by Lidl" w ca³ej Europie.
Sprawy s± ju¿ chyba bliskie fina³owi i nie chcê przed ich zakoñczeniem opisywaæ szczegó³ów, ale jak ju¿ wszystko za³atwiê dopiszê tu ci±g dalszy. Dodam tylko, ¿e telefon z gwarancji od lornetki, nie by³ tym odpowiednim (przynajmniej ja nie mog³em siê za Chiny Ludowe dodzwoniæ). A i wymiana korespondencji z meade.de na pocz±tku by³a dosyæ niemrawa.
Po oko³o 2 tygodniach mam ju¿ pewn± wiedzê na temat sposobu za³atwiania tej sprawy i po, mam nadziejê pomy¶lnym, finale przedstawiê szczegó³y, nazwiska, kontakty itp.
Byæ mo¿e s± w¶ród nas tacy, którzy mieli inne przygody z egzekwowaniem gwarancji? Mo¿e inni reklamowali znacznie bardziej warto¶ciowy sprzêt? Ich wiedza o sposobie za³atwienia spraw reklamacyjnych mo¿e byæ bardzo pomocna nastêpnym.
I ten temat jest w³a¶nie dla nich, ¿eby mogli nam opowiedzieæ, jak siê pewne sprawy za³atwia³o i jak maj± siê za nie zabraæ nastêpni "poszkodowani", jaka by³a "atmosfera rozmów", jaki by³ opór drugiej strony, jakie propozycje za³atwienia reklamacji i w jaki sposób ostatecznie zrealizowane? Piszcie w tym w±tku o swoich sprawach reklamacyjnych dotycz±cych szeroko rozumianego sprzêtu astro. Piszcie co Was z³ego po drodze spotka³o, ale te¿ co Was pozytywnie zaskoczy³o.
Niech ten w±tek bêdzie g³ównie poradnikiem reklamacyjnym, w mniejszym za¶ stopniu prêgie¿em dla niesolidnych i miejscem do pochwalenia solidnych producentów, sprzedawców i przedstawicieli. Nie ma sensu robienie z tego w±tku jakiego¶ peanu na cze¶æ jednych, albo listy grzeszków innych. Nie chcê otwieraæ puszki Pandory. Chodzi mi raczej o sprawy trudne ze wzglêdów organizacyjnych (np. gwarancje zagraniczne) i przybli¿enie sposobu ich za³atwienia.
Pozdrawiam i zapraszam
Piotr
Ten post by³ edytowany przez Lampka dnia: 23 May 2006 - 20:49


Mo¿e Rammstein siê wypowie o swoim Syriuszy czy tam Meade.. :szczerbaty:
Ten post by³ edytowany przez zysix dnia: 23 May 2006 - 20:50
Nie chodzi mi o polskie firmy, o których w³a¶ciwie wszyscy wszystko wiedz±. Dajmy im spokój. To s± polskie realia z grubsza rozpoznane.
Chodzi mi o sprawy trudne z za³o¿enia - prawnie w±tpliwe czy egzekwowane przez ocean itp. Sprawy trudne organizacyjne i to nie z polskiego rynku astro.
To, ¿e ja swoj± sprawê za³atwiam przez polskiego Lidla, to w sumie wielkie szczê¶cie, ¿e tak mogê (z czeskim produktem). Ale przecie¿ s± tacy, co musieli do Pragi czy za ocean sprzêt odsy³aæ. Informacje o kontaktach reklamacyjnych z Lidla przedadz± siê te¿ innym. Ale to w sumie przypadek, ¿e Lidl w Polsce to za³atwia.
Liczê na to, ¿e siê jacy¶ prawnicy odezw± i mo¿e do³o¿ymy jaki¶ kamyczek do wspólnej wiedzy.
PS. Jakby miejsce umieszczenia tematu wyda³o siê Wysokiej Radzie nieodpowiednie, niech przenios± tam gdzie trzeba :Beer:
Ten post by³ edytowany przez Lampka dnia: 23 May 2006 - 21:19
ano takie uroki sciagania sprzetu z daleka :)



Dopisujê informacjê o dalszych losach mojej reklamacji ETX-70 AT.
Otó¿ dzisiaj, po czterech dniach od wys³ania, dotar³a do mnie paczka z nowym teleskopem z Niemiec (meade.de). :gitara: Oczywi¶cie zawiera tylko te elementy, które nie dzia³a³y w starym (teleskop+monta¿+pilot), bez dodatków (okularów, plecaków itd). Silniczki chodz± bardzo dobrze i p³ynnie, na wszystkich moich starych zestawach baterii, które ju¿ trochê zd±¿y³em wyeksploatowaæ. Optykê sprawdzê wieczorem, jak bêdzie co¶ widaæ na niebie (zobaczymy, czy GoTo znajdzie Merkurego).
Co do mechaniki na razie wra¿enia mam pozytywne. Pokrêt³a blokuj±ce osie s± chyba dodatkowo wyregulowane w serwisie. Luzy s± mniejsze i przek³adnie, s±dz±c po bardziej miarowych odg³osach, chyba lepiej "sprzêgaj±".
Co do szczegó³ów realizacji reklamacji postanowi³em ich nie podawaæ, bo chyba tylko sam dla siebie bym to pisa³. Nie bêdê dawa³ szczegó³owych namiarów (telefonów) na serwis w C.Hartwig, bo sam nie jestem pewien czy mój przypadek by³ typowy dla "Meade by Lidl" w Polsce. Jakby kto¶ mia³ problemy ze sprzêtem Meade z Lidla, to s³u¿ê oczywi¶cie wszelk± pomoc±, ale nie widzê sensu, ¿eby publicznie zanudzaæ forum.
Pozdrawiam
Piotr
Ten post by³ edytowany przez Lampka dnia: 02 June 2006 - 19:03
to gratulacje za wytrwa³o¶æ i szczê¶liwe zakoñczenie :Beer:
a czemu niechcesz podaæ tel.? czy¿by to a¿ by³ nr z poza "drogi s³u¿bowej"?
i mo¿e wiêcej szczegó³ów; korespondencjê toczy³e¶ po niemiecku? angielsku, czy ogólnie europejsku?:)
paczkê wys³a³e¶ do Niemiec? czy mo¿e do jakiej¶ polskiej f-my serwisowej?
to detale, ale s±dzê, ¿e s± wa¿ne, bo czy kto¶ wiedz±c, jak± drogê sam przeszed³e¶, gotów by³by siê zdecydowaæ na toczenie takiej batali?
pozdrowienia

Szczere gratulacje.

:Beer:

Lampka ja równie¿ Ci gratulujê,pamietam na zlocie jak "co¶ " Ciê dreczy³o ,ale wa¿ne ,¿e teraz ju¿ wszystko jest ok :Beer:

Pozdrawiam :Salut:
Ten post by³ edytowany przez promil dnia: 02 June 2006 - 19:55
Lampka, mam prozbê rozwin watek sumasa,mo¿e niejednemu bedzie ³atwiej.
Pozdrawiam Ryszard.


to gratulacje za wytrwa³o¶æ i szczê¶liwe zakoñczenie :Beer:
a czemu niechcesz podaæ tel.? czy¿by to a¿ by³ nr z poza "drogi s³u¿bowej"?
i mo¿e wiêcej szczegó³ów; korespondencjê toczy³e¶ po niemiecku? angielsku, czy ogólnie europejsku?:)
paczkê wys³a³e¶ do Niemiec? czy mo¿e do jakiej¶ polskiej f-my serwisowej?
to detale, ale s±dzê, ¿e s± wa¿ne, bo czy kto¶ wiedz±c, jak± drogê sam przeszed³e¶, gotów by³by siê zdecydowaæ na toczenie takiej batali?
pozdrowienia

OK, mówisz i masz.
Moja, jak to nazwa³e¶ "wytrwa³o¶æ" wynika³a z faktu, ¿e na ten sprzêt jest 5-letnia gwarancja, której nie chcia³em psuæ.. I nie nazwa³bym tego batali±. To tylko potyczka o "szukacz z goto" ;)
Rozmowy mailowe z serwisem meade.de toczy³em po angielsku z panem o nazwisku Fastring. Na pocz±tku sam, a potem ze wsparciem pani z C.Hartwig, która odbywa³a te rozmowy z racji swojego obowi±zku. Ale, muszê przyznaæ uczciwie, pani bardzo mnie wspiera³a i nie by³o to tylko s³u¿bowe podej¶cie, ale równie¿ du¿o dobrej woli. Uk³ony dla pani z C.Hartwig :notworthy: :notworthy: :notworthy:
Z Niemcami na pocz±tku rozmowy by³y oporne, dawali rady o których od dawna wiedzia³em, ¿e nie pomog± mi w niczym. Stanê³o na tym, ¿e powinienem odes³aæ sprzêt do Niemiec do serwisu na swój koszt :Boink: Na szczê¶cie po krótkich negocjacjach na linii Toruñ-Niemcy i Warszawa-Niemcy uda³o mi siê ustaliæ, ¿e wymiana sprzêtu odbêdzie siê na koszt Meade. I tak siê sta³o. Dzisiaj otrzyma³em paczkê, a stary teleskop jest przygotowany do wysy³ki do Warszawy. Oczywi¶cie wymiana obejmuje tylko to, co mog³o byæ zepsute (po³±czona z monta¿em tuba + pilot).
I to w³a¶ciwie wszystko.
Do serwisu firmy C.Hartwig trafi³em przez infoliniê Lidla w Polsce i to my¶lê jest najlepsza droga do za³atwiania takich spraw. Telefonu do pani z C.Hartwig nie podajê, bo nie jestem pewien czy ona wszystkie te sprawy za³atwia, czy tylko takie trudniejsze jak ta (Meade by czeski Lidl). Telefonowa³em na infoliniê Lidla (0-800 507 777), opisa³em ca³y ten miêdzynarodowy problem i po kilku dniach oddzwoni³ kto¶ do mnie daj±c mi telefon do pani z C.Hartwig.
Oczywi¶cie, jakby kto¶ mia³ problemy, to dam mu namiary. Ale nie bêd±c pewnym, czy wszystkich za³atwia ta sama pani, nie dajê telefonu, ¿eby jej nie wy¶wiadczyæ nied¼wiedziej przys³ugi (ju¿ widzê jak obok niej kumple siedz± przy biurkach d³ubi±c w zêbach z nudów, a pani z pian± na ustach za³atwia wszystkie sprawy :banan: ). My¶lê, ¿e jak kto¶ bêdzie mia³ problemy, to najlepiej niech powtórzy moj± drogê. Osobisty mailowy kontakt z serwisem niemieckim, w przypadku sprzêtu kupionego w polskim Lidlu, chyba nie jest konieczny. U mnie problem by³ trochê innego rodzaju - takiego teleskopu nigdy w Polsce nie sprzedawano, ani w Lidlu, ani w astrosklepach. My¶lê, ¿e ze sprzêtem z polskich lidlów nawet nie powinno siê kontaktowaæ z niemieckim serwisem, bo poprosz± o odes³anie na nasz koszt itp. Standardowe gwarancje trzeba za³atwiaæ w sposób konwencjonalny.
A wiêc infolinia w Lidlu i dalej pokieruj± do kogo trzeba, albo do mnie na PM i te¿ podam namiary.
Pozdrawiam
Piotr
Ten post by³ edytowany przez Lampka dnia: 02 June 2006 - 20:37

Zak³adam ten temat, ¿eby mo¿na by³o w nim opisaæ swoje perypetie z egzekwowaniem gwarancji w tzw. trudnych przypadkach. Mam tu na my¶li g³ównie sprzêt kupiony za granic±,[...] Wys³aæ do producenta do Niemiec? Koszt wy¿szy ni¿ cena lornetki.[...]
Ostatnio chcia³em sprowadziæ Syntê 250/1200 na EQ6 z Niemiec, ¿eby by³o taniej. Okaza³o siê, ¿e wprawdzie na obszarze UE nie ma c³a, ale za to (nie wiem czemu, bo mojemu przyjacielowi który tak¿e sprowadza teleskopy zza granicy nigdy to siê nie przytrafi³o :icon_exclaim: ) musia³bym zap³aciæ chyba 23% podatku, gdy¿ ten konkretny teleskop traktowany by³ jako "sprzêt naukowo-badawczy" czy jako¶ tak i na³o¿ony dodatkowym podatkiem. W zwi±zku z tym zrezygnowa³em ze starañ i rozgl±dam siê uwa¿nie po polskim rynku w nadziei, ¿e pewnego piêknego dnia bêdzie u nas dostêpna ca³a ¶wiatowa oferta teleskopów...


Ostatnio chcia³em sprowadziæ Syntê 250/1200 na EQ6 z Niemiec, ¿eby by³o taniej. Okaza³o siê, ¿e wprawdzie na obszarze UE nie ma c³a, ale za to (nie wiem czemu, bo mojemu przyjacielowi który tak¿e sprowadza teleskopy zza granicy nigdy to siê nie przytrafi³o :icon_exclaim: ) musia³bym zap³aciæ chyba 23% podatku, gdy¿ ten konkretny teleskop traktowany by³ jako "sprzêt naukowo-badawczy" czy jako¶ tak i na³o¿ony dodatkowym podatkiem. W zwi±zku z tym zrezygnowa³em ze starañ i rozgl±dam siê uwa¿nie po polskim rynku w nadziei, ¿e pewnego piêknego dnia bêdzie u nas dostêpna ca³a ¶wiatowa oferta teleskopów...

To tylko Polska :Boink:

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mizuyashi.htw.pl