Odszkodowanie za dziurÄ™ w drodze
Czy miêdzy przed³u¿aczem samochodowym wpiêtym w gniazdo zapalniczki a urz±dzeniem zewnêtrznym na 12V daæ jaki¶ stabilizator napiêcia ? (chodzi o pod³±czenie np: napêdu)
Przecie z akumulatora mamy pr±d sta³y :wink:
....a co gdy uruchamiam lub gaszê silnik - pr±d z alternatora ?
czy nie bêdzie powodowaæ jaki¶ znacznych skoków V A
Adamo, jak wygl±daj± wtedy zmiany procentowe dU napiêcia i dI pr±du
jest co¶ takiego jak stabilizator napiêcia w alternatorze i on ma tam pewne ograniczenia dla U i I.
ale po co uruchamiaæ silnik w czasie obserwacji?
Ja to jak jadê w pole z np notebookiem to pod³±czam go do zapalniczki a silnik to dopiero rano.
dziêki Adamo
PS
w wawie siê wypogadza - czas na obserwacje....
a w Lublinie kiszka :Cry:
Zasilanie z akumulatora samochodowego to jedno z najlepszych ¼róde³ napiêcia sta³ego o warto¶ci ok. 13-15V. Ma same zalety, 'czysto¶æ' przebiegu, ma³± oporno¶æ wewnêtrzn± i w miarê sta³e napiêcie w czasie. Proponujê jednak nie próbowaæ jak zachowuj± siê ró¼ne urz±dzenia zasilane z akumulatora poczas uruchamiania silnika. Spadki napiêcia mog± siêgaæ po³owy napiêcia zasilania a i obci±¿enie rozrusznikiem wywo³uje silne efekty nieliniowe z silnymi przepiêciami w³±cznie. Na czas w³±czenia silnika proponujê od³±czaæ zasilanie od urz±dzeñ nie konstruowanych specjalnie na takie przypadki. Zasilanie z akumulatora podczas pracy silnika nie powinno wp³ywaæ negatywnie na pracê zasilanych urz±dzeñ bo akumulator dzia³a stabilizuj±co na proces ³adowania i mo¿na wtedy porównaæ jako¶æ zasilania z akumulatora do dobrego sieciowego zasilacza stabilizowanego.
L.J.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmizuyashi.htw.pl