Odszkodowanie za dziurÄ™ w drodze
Nierzetelna w wykonaniu us³ug.
Wiêcej uwag na priva.
Nie chcê "za¶miecaæ" SZANOWNEGO" forum
Aleksander Drzyzga
Mo¿na prosiæ o szczegó³y ?
Prosimy o jakie¶ konkrety je¿eli faktycznie jest co¶ nie tak, to niech ka¿dy siê o tym dowie by nie by³o przykrych niespodzanek :salu:
Witam.... i juz odpowiadam
Na wstêpie :
- przepraszam wszystkich za „pewn±” zw³okê, ale „zaskoczy³” mnie pilny wyjazd do m. Mielec.
- dodatkowo musia³em „opracowaæ” ten tekst w taki sposób, aby nie przytaczaæ s³ów z prywatnych e-maili , gdy¿ nie mia³em zgody na powy¿sze od adresatów wysy³anej przeze mnie „poczty”.
Ten tekst nie ma na celu PODWA¯ENIA umiejêtno¶ci i wiedzy Pana Poruczki.
Co do jako¶ci optyki wykonywanej przez firmê QuasarPJ siê nie wypowiadam,
gdy¿ do obecnej chwili nic nie mogê stwierdziæ – brak lustra
*
Moja „przygoda” z Firm± Quasarpj niech bêdzie PRZESTROG¡ dla ewentualnych klientów Pana Poruczki.
Wierzê, ¿e tym sposobem ochroniê "naiwnych" wierz±cych w "EGO" mistrza. *
W ramach samodzielnie robionego amatorskiego teleskopu ( fotki na stronie :
http://www.astro4u.n...x.php?cat=10061 ) wykona³em lustro
i matrycê (2 kr±¿ki).
Kto¶, kto nie wykonywa³ tej czynno¶æ w warunkach domowych, NIE WIE,
ile, ca³e przedsiêwziêcie, wymaga pracy, trudu i potu oraz zaanga¿owania i po¶wiêcenia.
Ile wynikaj±cych problemów nale¿y rozwi±zaæ .
Pocz±wszy od w³asnorêcznego wyciêcia z p³yty szklanej grub. 18mm - 2 kr±¿ków, poprzez szlifowanie, polerowanie i figuryzacja ze sprawdzeniem na no¿u Foca.
Zajê³o mi to oko³o miesi±ca. Równie¿ korzysta³em z pomocy i uwag P. Poruczki jak i innych forumowiczów.
Ale siê uda³o i wykona³em zwierciad³o sferyczne D=155mm f=1500mm.
Nawet przeprowadzi³em pierwsze obserwacje na „go³ym” lustrze.
A oto krótkie zestawienie faktów mojej „przygody” z P. Poruczko:
Koniec kwietnia br.
Zamówione w firmie Quasarpj lusterko wtórne(35x49mm) dotar³o do mnie (na mój adres domowy) bez ¿adnych problemów i k³opotów w przeci±gu -dwóch dni.
Wys³ane Poczt± (przesy³ka „priorytetem”) z Warszawy.
17 maj (poniedzia³ek)
Wys³a³em poprzez Pocztê (przesy³ka z „priorytetem”) do Pana Poruczki swoje lustro do aluminizacji (napylenia). Zwierciad³o zosta³o odpowiednio zapakowane i zabezpieczone
oraz opisane na „tylniej” ¶ciance w „charakterystyczny” sposób – wodoodpornym niebieskim pisakiem – miejscowo¶æ, inicja³y i „ksywa”. W najbli¿szych dniach P. Poruczko mia³ oddawaæ kilka luster do aluminizacji i dodatkowe (moje) lustro „wype³ni³o by wsad”.
19 maj (¶roda)
Telefonicznie „upewni³em siê” , ¿e lustro dotar³o do Warszawy w „ca³o¶ci” ,
a nie w „pryzmatach” i jest w posiadaniu Pana Poruczki - znowu w dwa dni.
Ustali³em równie¿ (podczas rozmowy telefonicznej), ¿e dodatkowo zostanie ono sprawdzone i ewentualnie poprawione przez P. Poruczko przed procesem aluminizacji.
28 maja (pi±tek)
Dzwoni³em, aby siê dowiedzieæ o lustro.
Jakie¿ by³o moje zdziwienie, gdy okaza³o siê , ¿e Pan Poruczko nie tylko nic przy lustrze nie „zrobi³”, ale nawet nie wiedzia³ - gdzie ono jest!!!.
Kilka dni wcze¶niej(, ale w tygodniu 24 -30.05) dawa³ do napylenia 5 luster - moje, hmm............. „przeoczy³”.
Dopiero telefonicznie musia³em mu je „zidentyfikowaæ” po opisie pisakiem .
Podczas rozmowy telefonicznej zobowi±za³ siê do natychmiastowego( jeszcze w tym samym dniu) wykonania „prac” (sprawdzenia, ewentualnego poprawienia) przy lustrze.
02 czerwca(¶roda)
Kolejny „telefon” w tym dniu do P. Poruczki - „by³” jeszcze bardziej, hm... „szokuj±cy”.
Dalej NIE wiadomo by³o gdzie jest moje lustro.(?)
Ponownie musia³em „zidentyfikowaæ” mu lustro i ponownie otrzyma³em zapewnienie
o wykonaniu „natychmiastowych prac” nad nim.
Przy okazji zosta³em „zarzucony” mnogo¶ci± informacji o :
- trudno¶ciach firmy, ma³ych mocach przerobowych, braku pracowników , nat³okiem zaleg³ych „prac”, k³opotami zdrowotnymi, itp. itd....
A lustro................ by³o dalej nie „ruszone”.
03 czerwca(czwartek – godziny ranne)
Podczas kolejnej rozmowy telefonicznej dowiedzia³em siê , ¿e jestem „nachalny”- ca³y czas dzwoni±c i dopytuj±c siê o lustro. – jakby to, lustro, nie by³o moje !!!
Na pytanie o „postêp prac” nad lustrem dowiedzia³em siê, ¿e nie ustrzeg³em siê minimalnie „podwy¿szonego” brzegu lustra i ¿e, P. Poruczko poprawi to przed aluminizacj±.
No, to wre¶cie co¶ drgnê³o!
Prosi³em P. Poruczko aby zd±¿y³ z wykonaniem prac i aluminizacj± oraz odes³aniem mi lustra jak najszybciej, jeszcze przed tranzytem Wenus.
Zwróci³em mu uwagê na wolne dni : sobota i niedziela 5 i 6 czerwca.
ZAPEWNI£ mnie ,¿e .....najpó¼niej w poniedzia³ek (07.06) otrzymam lustro.
03 czerwca(czwartek – godziny wieczorne)
Po powrocie ze spaceru z psem o g. 22.00, odczyta³em informacjê telefoniczn± ¿e, dwukrotnie dzwoni³ P.Poruczko pomiêdzy 20 a 21 godzin±.
Jednak, ze wzglêdu na pó¼n± godzinê, postanowi³em oddzwoniæ w pi±tek rano.
04 czerwca( pi±tek- 7.35)
Kolejny telefon od P.Poruczki , :
”lustro jest gotowe, ma Pan ”piêkn± sferê” ( naprawdê !!!.... „fachowe” okre¶lenie powierzchni lustra(???) – mój komentarz), ju¿ zaluminizowane (napylone) z warstwami ochronnymi”
- „ jak je mam Panu przes³aæ?”.
Od 17 maja do 03 czerwca NIC nie by³o „zrobione” przy lustrze, a tu w przeci±gu kilku godzin jest ono wyprofilowane i ju¿ napylone, hmm....dziwne !!!???
Ustalili¶my podczas rozmowy:
- sposób przes³ania - poprzez Pocztê (priorytetem).
P.Poruczko zobowi±za³ siê wys³aæ jeszcze tego samego dnia(04.06) – do po³udnia ,
- koszty koñcowe ,
- przypomnia³em P. Poruczce swój adres domowy,
No nic, pozosta³o mi tylko czekaæ do soboty lub poniedzia³ku.
I...............czekam dalej.
09 czerwca
O godzinie 14.15 pofatygowa³em siê na urz±d pocztowy , obs³uguj±cy nasze osiedle, celem sprawdzenia , czy nie ma "przesy³ki" na moje nazwisko. Niestety, ¿adnych pomy¶lnych wie¶ci.
Zadzwoni³em o godz. 20.00 do P.Poruczki – uparcie twierdzi, ¿e wys³a³ lustro.... UWAGA !!! w czwartek 03 czerwca.
Zostawiam TO bez komentarza !!!
10 czerwiec (¦wiêto)
Lustra nie mam dalej, nie otrzyma³em.
Zaznaczam , ¿e rozmowy odbywa³y siê na telefon komórkowy P.Poruczki .
Na liczne (nie wymienione tu) inne telefony w ogóle nie odpowiada³.
Kontakt internetowy z ww Panem jest wrêcz „niemo¿liwy” mimo podanego adresu
e-mail . Nie ma co liczyæ na jak±kolwiek „odpowied¼” na wysy³an± „pocztê” do niego t± drog± .
Wed³ug mojej opinii :
Pan Poruczko ( firma "Quasarpj")okaza³ siê byæ cz³owiekiem nierzetelnym, ignorantem maj±cym „gdzie¶” klientów i nie dbaj±cym o image w³asnej firmy.
¯a³ujê tylko, ¿e w tym „wszystkim” ucierpia³a inna - SZACOWNA i ZAS£U¯ONA
w krzewieniu astronomii , osoba z Warszawy.
W ¿adnym, NAPRAWDÊ, ¿adnym wypadku(my¶li) nie chcia³em "obraziæ" tej osoby.
Pozdrawiam
Aleksander Drzyzga (Madolo)
PS. Mam na uwadze k³opoty zdrowotne Pana Poruczki i z tego tytu³u mu wspó³czujê.
Dlatego lustro zosta³o wys³ane po jego powrocie ze szpitala.
Muszê powiedzieæ ¿e pierwszy raz spotykam siê z tak krytyczn± opini± o dzia³alno¶ci pana Poruczki :shock: . Zazwyczaj dociera³y do mnie jesynie przychylne uwagi co nie znaczy oczywi¶cie ¿e Ci nie wierzê poprostu jestem w :shock:
Ja nic do Pana Poruczki nie mam ale kiedy¶ próbowa³em siê skontaktowaæ z Nim w sprawie zakupu luster i nie dostalem ¿adnej odpowiedzi z Jego strony :?
Po wys³aniu dwóch maili na które nie uzyska³em odpowiedzi postanowi³em zadzwoniæ do Pana Poruczki
Poniedzia³ek rano
-Dzieñ dobry, chcia³em siê dowiedzieæ czy dostanê u Pana zwierciad³o k±towe 60mm do teleskopu
-Nie wiem dok³adnie bêdê musia³ sprawdziæ, poda mi Pan numer to oddzwoniê wieczorem
-Ok. dziêkujê
Czeka³em specjalnie w domu ca³y wieczór i nic
Wtorek rano
-Dzieñ dobry, dzwoni³em wczoraj do Pana w sprawie zwierciade³ka k±towego, mia³ Pan oddzwoniæ
-Jakiego zwierciade³ka?
-No 60 mm, k±towe
-Aaa pamiêtam, zapomnia³em sprawdziæ, dzisiaj to zrobiê i na pewno oddzwoniê.
-Ok., dziêkujê
¦roda rano
-Witam, dzwoni³em ju¿ do Pana dwa razy w sprawie zwierciade³ka k±towego i mia³ Pan oddzwoniæ czy posiada takowe
-Wie Pan zapomnia³em ma teraz tyle na g³owie, dzisiaj sprawdzê i na pewno do Pana oddzwoniê
-Dobrze, bêdê czeka³a, dziêkujê
To by³o jaki¶ czas temu, do dzi¶ nie ma odpowiedzi. To niestety nie jedyna taka moja przygoda z dan± firm± :|
Je¶li na tym forum znajduj± siê przyjaciele pana Jerzego niech z nim porozmawiaj±. Ja rozumiem ¿e ludzie maj± problemy itd. ale rynek nie zna sentymentów i bezwzglêdnie siê obejdzie z nierzetelnymi firmami. Ja straci³em zaufanie do qasara i tak± teraz opiniê mimowolnie bêdê propagowa³. :|
Przez brak odpowiedzi od Pana Jerzego zamówi³em lustra u innego fachowca i ju¿ niedlugo je bêde mia³. Pocz±tkowo skusi³em siê ni¿szymi cenami QuasarPJ ale zrezygnowa³em z powodu braku odpowiedzi i jak widzê dobrze zrobi³em bo mo¿liwe ¿e na lustra bym czeka³ o wiele d³uuuuu¿ej.
Je¶li masz na my¶li ceny na stronie to nie maj± one nic wspólnego z realnymi. Zwierciad³o 270/1500 kosztuje 1800 z³ a nie 1250. Ja zadzwoni³em ju¿ nawet aby z³o¿yæ zamówienie i rozwalilo mnie beztroskie stwierdzenie Pana Poruczki ¿e ceny ju¿ dawno s± nieaktualne. Wiêc wybra³em inn± firmê.
Trochê to dla mnie zaskakuj±ce, ¿e oferta z WWW nie jest zgodna z faktyczn±. Trochê to nie uczciwe wobel potencjalnych klientów. Pal licho jak to jest kilkadziesi±t z³otych, ale to prawie 50% dro¿ej !!!
Nawet przed chwil± sprawidzi³em cenê na stronie i jest 1.250 z³! :o
To ¿e ceny s± nieaktualne to, ju¿ trwa dosyæ d³ugo, ale to ¿e pan Poruczko tak postêpuje to nowo¶æ. Dzwoni³em do niego chyba miesi±c temu i poprosi³em o wycenê teleskopu który mia³ wykonaæ, i muszê powiedzieæ ¿e bardzo szybk± dosta³em szczególowy kosztorys na email a¿ by³em mi³o zaskoczony. Ale po tym co teraz czytam to chyba lepiej ¿e nie zamówi³em... :salu:
Z tymi cenami to rzeczywi¶cie jest co¶ nie tak. U Pana Poruczki zestaw do mojego telepka kosztuje 480z³ a ja u innego fachowca p³ace 100z³ wiêcej. I czemu s± takie rozbierzno¶ci??? Bo ceny nieaktualne!!! :? i powoduj± zach³y¶niêcie siê tanio¶ci± produktów. A potem co??? D...a zimna bo wychodzi dro¿ej ni¿ jest w cenniku.
Witam
Gwoli wyja¶nienia "dalszych" losów "sprawy" zapraszam zainteresowanych na:
http://astro4u.net/y...g54510#msg54510Pozdrawiam
AD
c.d.
http://www.forum.tel...i=20171&t=20171
Drogi Madolo ! Mia³em podobne przygody z p. Poruczko.
Te¿ obieca³ ¿e zrobi w ci±gu 2 tygodni ca³e lustro i potem siê spó¼nia³, wiêc zadzwoni³em ze 2 razy z ponagleniem. Za kilka dni Pan P. powiedzia³ ¿e lustro ju¿ wys³a³, po czym czeka³em 3 dni na paczkê, która nie przysz³a. Lutro przysz³o dopiero za 6 dni, priorytetem z dat± nadania z przed 2 dni. Na szczê¶cie p.Poruczko by³ na tyle mi³y ¿e sam pokry³ koszty wysy³ki. W rozmowach z QPJ zaobserwowa³em zakrêcenie. Zamiast s³uchaæ Mnie On gada swoje i przerywa Mi, namawia ¿ebym kupi³ jeszcze to i tamto.
P.Poruczko narobi³ Mi trochê k³opotu, bo zrobi³ nie zgodnego z zamówieniem paj±ka (za du¿y) i lustro ¼le zapakowa³ przez co trochê zmatowia³a pow³oka AL przy brzegach. Ale ju¿ nic na to nie poradzê i staram siê jako¶ dalej ¿yæ. Wydawa³o Mi siê ¿e firma QPJ robi³a Mi te k³opoty bo poprosi³em o pewien konkretny rabat, ale chyba to nie o to chodzi³o.
Szkoda :( bo kiedy¶ by³ bardzo dobrym fachowcem z klas± !
...Wydaje Mi siê ¿e p.Poruczko jest ju¿ stary, zawodzi go pamiêæ i nie ma temperamentu do wspó³czesnych interesów i swoj± firmê powoli bêdzie likwidowa³. Po tym co siê ostatnio w niej dzieje jest to ju¿ chyba prawie oczywiste.
Szkoda :( bo kiedy¶ by³ bardzo dobrym fachowcem z klas± ! M³ody cz³owieku :roll: dziêkujemy za opis twoich perypetii ale miarkuj co piszesz bo Pan Jerzy nie jest twoim koleg± z piaskownicy i normalny szacunek jako cz³owiekowi w kwiecie wieku jednak mu siê nale¿y nawet od Ciebie, proszê stonuj wypowied¼ i dobieraj trochê rozwa¿niej s³ownictwo adekwatnie do dobrego tonu wypowiedzi :salu:
Janusz zamiast tyle gadaæ powiniene¶ siê cieszyæ ¿e konkurencja pada :salu: :?
Jako¶ Astrokrak bardzo dobrze traktuje klientów i zawsze odpowie na pytania. A QPJ zachowuje siê tak jakby jej ju¿ nie by³o. Niestety taka jest prawda.
Na forum astro4u.net mo¿na zobaczyæ ¿e nie jestem sam w tej sprawie.
A serwis tele.... .pl tak je broni³ i chyba dalej to robi!
Zawsze mówi³em, ¿e maj± w tym interes a nie promuj± "solidn±" i "wykokiej jako¶ci produkty" firmê Qua. co¶ tam co¶ tam.
Nie wolno tak traktowaæ klientów, bo traci siê w zasadzie wszystko bezpowrotnie.
Mo¿e Panu Jerzemu siê po prostu ju¿ nie chce.
My¶lê, ¿e nie ma potrzeby stawiania pomników ku czci P. Poruczki i to jeszcze przez innego producenta, poniewa¿ P. Poruczko nie prowadzi bezinteresownej dzia³alno¶ci dla popularyzacji amatorskiej budowy teleskopów, tylko sprzedaje swoje us³ugi za pieni±dze.
Wobec tego musi siê liczyæ z krytyk± je¶li jego us³ugi nie s± na poziomie. Poprztykiwanie ludzi tylko za to, ¿e s± m³odzi i odwa¿yli siê na krytyczn± uwagê napewno nie jest tutaj na miejscu. Nie widzê nic obra¼liwego w stwierdzeniu, ¿e kto¶ jest stary i byæ mo¿e z tego powodu nie wszystko mu ju¿ wychodzi tak jak trzeba.
Pozdrawiam,
astrodziadek
[ Add: Czw 17 Cze, 2004 ]
Z tym matem na brzegu to sprawd¼ przez lupê przy sko¶nym o¶wietleniu czy to nie jest wina niedopolerowania, poniewa¿ w±tpiê aby lustro mog³o zmatowieæ od z³ego zapakowania.
Je¶li zobaczysz pojedyncze kropki, to s± to dziurki po proszkach ¶ciernych. Od z³ego zapakowania mo¿e siê porysowaæ napylona warstwa aluminium ale nie mo¿e lustro zmatowieæ.
pozdrawiam
Oczywiscie porysowana jest tylko pow³oka Al ! :)
Koledzy, zrozumcie mnie dobrze, nie odmawiam Wam prawa do krytyki kogokolwiek lub czegokolwiek na forum zwracam tylko delikatnie uwagê na formê i s³ownictwo tych wypowiedzi która ¶wiadczy niestety o waszym poziomie emocjonalnym i w³asnej kulturze osobistej :roll:
Witam wszystkich, bo dopiero od niedawna oficjalnie siê zarejestrowa³em, choæ od d³u¿szego czasu by³em czêstym go¶ciem tego forum. Z ciekawo¶ci± zapozna³em siê z uwagami i spostrze¿eniami innych osób z kontaktów z firm± QuasarPJ. W zesz³ym roku sam czeka³em oko³o miesi±ca na zamówion± w tej firmie lornetê BPC 20x60 /to w koñcu by³a tylko kwestia wysy³ki/, a¿ moja cierpliwo¶æ siê wyczerpa³a. Poinformowa³em Pana J.Poruczkê, ¿e rezygnujê z zamówienia i kupi³em ten sam typ lornety w Astrokraku /mia³em j± w domu ju¿ po dwóch dniach/. Nie znam osobi¶cie Pana Poruczki /i k³opotów, które byæ mo¿e ma/, ale uwa¿am, ¿e firma która nie prowadzi dzia³alno¶ci charytatywnej powinna powa¿niej podchodziæ do swoich zobowi±zañ wobec klientów. Ponadto nie jest chyba rzecz± normaln±, ¿e pewne informacje na stronie internetowej QuasarPJ s± od wielu miesiêcy nieaktualne /np. dotycz±ce lornet BP 26x70 i jej ceny/. Pozdrawiam - M.B.
Tez mi sie wydaje, ze uwagi klientow sa sluszne i mnie samego szlak by trafil, gdyby mi sie cos takiego przytrafilo. NA pewno byloby to pierwszy i ostatni raz.
btw - witaj Marku na naszym forum :) :salu:
http://www.forum2.te...i=20346&t=20346Pzdr
Hmm, z niektórych postów wnioskujê, ¿e firma, która dzia³a spo³ecznie, czy charytatywnie jak wolicie to nazywaæ, mo¿e sobie pozwoliæ na olewanie klientów. Nie mogê zrozumieæ dlaczego. Mo¿e reprezentanci powy¿szego pogl±du byliby tacy mili i u¶wiadomili mnie w tej materii?
W zasadzie masz racjê Henryk. Solidno¶æ powinna obowi±zywaæ ka¿d± firmê /instytucjê/. Chyba ¿e jest to firma, której nie zale¿y na dobrej opinii. Np. ostatnio mam takie odczucia jako klient poznañskiego MediaMarkt /zakup statywu fotograficznego/, ale to temat na zupe³nie inn± okazjê. Mo¿e kiedy¶ o tym napiszê. Pozdrawiam - M.B.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmizuyashi.htw.pl